Monday, June 9, 2008

Vilegiaturist la tine acasa

E vara si toata lumea cred ca merge cu prietenii la bere, nu pe blog. Putinii mei prieteni de blog cred ca sunt si ei la bere, mai ales ca vreo luna si ceva nu le-am dat niciun semn. Iar cu atata fotbal si campanie electorala cand sa mai citeasca omul? Ba sa citeasca orice, numai sa citeasca. Nu lecturi vreau insa sa recomand, ci calatorii. M-au purtat pasii in weekendul trecut la malul marii noastre negre si din ce in ce mai moarte, unde am descoperit doua locuri carora n-ar trebui sa le fac niciun fel de reclama, pentru ca n-ar avea nevoie si pentru ca, in cazul de fata, cu cat mai putini, cu atat mai selecti. Unul ar fi o cherhana de langa Neptun, unde vine sa manance calcan cu nasturei si Mircea Dinescu (parol!), care insa trece neobservat pe langa familia de lebede stralucitor de albe pripasite in buza cherhanalei. Locul al carui nume nu-l stiu este situat intr-un golfulet linistit chiar pe plaja si este de o mie de ori mai frumos ca vechea vama veche. Puteti ajunge la el cu masina sau cu bicicleta pe niste cararui care si-au facut loc printre campuri intregi de maci.
La o zvarlitura de bat de locul cu pricina am gasit ceva insa si mai uimitor. O frantuzoaica cu mult curaj a deschis un restaurant dichisit cu bucatar-sef frantuz care face un parfait de ti se rostogoleste apoi limba in rrrrrauri-rrrauri. Pivnitele restaurantului adapostesc adevarata comoara insa, vinurile Clos des Colombes, preparate din struguri neaosi. Frantuzoaica ne-a retinut cu drag la povesti si daca hotelul la care lucreaza ar fi fost gata cred ca nici noi nu ne-am mai fi lasat dusi. Cititi despre ea si pe closdescolombes.
Mi-am amintit cu aceasta ocazie un cuvant pe care nu cred ca-l mai foloseste nimeni: vilegiaturist. Vi-l amintiti? Daca da, alcatuiti o scurta compunere (1500 de semne cu spatii max) in care sa povestiti cand ati fost ultima data vilegiaturist. Trimiteti compozitia pe scoop.noicanimeni@gmail.com si puteti castiga un pahar de Clos de Colombes din recolta 2006 (sauvignon blanc).

1 comment:

Anonymous said...

recomad si eu muntele, tusnad, bicaz, miercurea ciuc, ramnicu valcea, calimanesti, horezu, vidra, vidraru, transfagarasean, balea. mai recomand buzau: vulcanii noroiosi, recomand sighet - maramures... recomand kiar si valea prahovei... cate manastiri... a si cozia de la calimanesti... ce tzara frumoasa avem!!! cam pe aici m am plimbat vara asta. succes pentru la anu! eu vreau sa ajung in apuseni... Doamne ajuta!
ps: te invit la mine pe blog