Thursday, December 13, 2007

O sindrofie de la care targetul a lipsit

Nici nu apucaram bine sa buchisim b-r-a-n-d ca deja visam la super/hiper/megabrand. Saptamana trecuta, niste indivizi din Anglia au aterizat la Bucuresti ca sa inmaneze premiile Superbrands. Superbrands asta (http://www.superbrandsromania.com/) este, chipurile, o recunoastere pentru bla bla bla. Daca ati fi fost la gala, ati fi vazut aceeasi lume din business care da pe din afara deja. In seara cu pricina au mai fost vreo doua-trei evenimente paralele si toata lumea era grabita sa prinda cate putin din fiecare. Pariez ca, de pilda, Razvan Mazilu si-a trimis macar varful pantofului sa ciocaneasca nitel podeaua si pe la un alt eveniment, ca Bianca Brad si-a fluturat genele incarcate de rimeluri si pe la alta sindrofie cu program ceva mai prelungit fix in aceeasi seara. Stiu ca e greu sa vii cu idei proaspete in permanenta, iar BDR Associates, organizatorul serii, nu straluceste la capitolul asta, insa daca tot plimbam aceeasi lume mica de la o sindrofie la alta, macar s-o tinem treaza. Cum dadeam de banuit mai devreme, Superbrands se pare ca e un proiect importat de vreun an de zile. Cei care au vrut sa-si cumpere titlul de superbrand au platit ceva bani si au livrat marfa, care a fost inclusa intr-un catalog. Practic, partea care a gestionat proiectul in Romania (se pare ca tot BDR...) n-a facut niciun efort, pentru ca textul si fotografiile din catalog au venit de-a gata, ba mai mult, au si incasat bani contra orgolii. Cand zic niciun efort, apai chiar niciun efort: texte aruncate in pagina, mult spatiu alb care da un indiciu asupra creativitatii realizatorilor, poze sarace care ilustreaza un capitol sau altul. Daca tot au fost inclusi in catalog, cei de la Publimedia (ZF si Business Standard) puteau sa dea o mana de ajutor ca produsul sa arate mai acatarii. Nu este clar cum s-a facut selectia superbrandurilor, criteriile fiind pur speculative. Adevarat ca a existat un asa-zis juriu, insa cand din el fac parte oameni care reprezinta companii incluse in catalog, credibilitatea clasificarii cade din start. Toate partile implicate au acceptat jocul: organizatorii s-au prefacut ca respecta participantii, realizatorii catalogului s-au prefacut ca scot o carte buna, care umplea un gol in piata, juriul s-a prefacut ca jurizeaza, iar premiantii s-au prefacut ca au luat un premiu. Toti isi vor trece pe materialele de prezentare un premiu in care nu cred nici ei si nici mica noastra comunitate de business, dar poate ca targetul este in alta parte. Nu stiu targetul unde este, dar sigur se simte o acuta nevoie de recunoastere din alta parte. Din strainatate! Partea buna este ca vreun an sau poate doi, organizatorii de evenimente si firmele de PR vor sta linistiti pentru ca vor avea concept.

No comments: